ESQUENA SANA

esquena-sana-portada

28 set ESQUENA SANA

Es diu que el mal d’esquena és el mal de segle XXI. De fet el mal d’esquena és el problema de salut crònic més freqüent, seguit de la hipertensió i les al·lèrgies.

Per evitar que aquest problema ens afecti hem de tenir una bona higiene postural tant en la nostra vida diària com a la feina, així com acudir a un fisioterapeuta en cas de dolor agut. Però el més important de tot és tenir una esquena forta i sana.

El secret per tenir una esquena forta, sana i sense dolor és saber quins músculs cal entrenar i quin tipus d’entrenament és l’adequat.

En el cos tenim dos tipus de músculs: els músculs fàsics i els músculs tònics.

Els músculs fàsics són els grans músculs del cos, que ens aporten força i moviment i els músculs tònics són els músculs que s’encarreguen de mantenir la postura del cos i estabilitzar el raquis mentre treballen les extremitats.

Per tant el tipus d’entrenament que requereixen uns músculs i altres és diferent, ja que la funció que realitzen és diferent. Els músculs fàsics requereixen un entrenament en força i velocitat i els músculs tònics, un entrenament en resistència. Això últim s’aconsegueix realitzant contraccions musculars de baixa intensitat (en concret al 40% de la seva capacitat màxima) i mantingudes en el temps (mínim 10seg.).

Quan els músculs de l’esquena, tant tònics com fàsics no estan correctament equilibrats és quan apareixen els problemes per sobreesforç o sobrecàrrega.

En el nou curs d’esquena sana que oferim a Betula Alba t’ensenyarem a entrenar els músculs tònics amb exercicis específics de resistència i a flexibilitzar els músculs que desestabilitzen la postura, de manera que en vuit sessions siguis capaç de saber per tu mateix quin és el camí per al benestar de la teva esquena.

No t’ho pots perdre !!… comencem el dia 4 d’octubre a les 18:15h

Més informació al 973193050